On Leave

Bismillahirahmanirahim...

''The reason- Hoobastank''


Sebenarnya aku tak tahu nak taip apa. Sendiri punya hak milik badan pon tak tahu nak tulis apa. Apa punya manusia lah aku nie. Serabut semuanya sampai boleh putus fius kalau hadap benda yang aku sendiri tak tahu lama-lama. Sem-break selalunya tak lama tapi aku tak tahu lah pasal apa tempat aku belajar nie dia punya cuti mak datuk boleh buat badan aku bertambah berat dari hari ke hari. Dalam waktu cuti nie aku muhasabah diri aku. Aku semak balik apa yang aku dah buat setahun nie. Rasanya macam-macam rempah ratus garam gula black pepper cheese powder aku dah lalui sepanjang nie. Tapi entahlah mcm aku cakap tadi aku sendiri terapung-apung kat awan lagi apa yang aku nak dalam kehidupan aku nie. Urgh! crisis life! 

Sepanjang dah berapa hari aku cuti nie aku baca novel. Pelik bagi seorang penggemar komik tegar seperti aku nie membaca sebuah novel. Aku bukannya pembaca novel cinta mcm my siblings. Aku lebih suka komik sebab nya banyak aksi banyak fantasi sesuailah dengan manusia seperti aku yang tak gemarkan realiti kehidupan yg sbnr tapi kdg2x dalam komik pon ada pengajaran dan moraliti yang disampaikan dan bukan sekadar hiburan serupa demi mata. Tapi novel yang aku baca bukan sebarangan. I'm a huge fan of hlovate. Novel dia jelah yang kena dgn jiwa aku. Jalan menuju kebenaran dan menjadi 'baik' bukan sekadar nama. 

Hatta.sampai sekarang aku still remain mcm dulu. Bila aku nak berubah. Dari Fountains of Wayne ke Sami Yusuf . Dari Serena and Nate ke Nabi Muhammad dan Siti Khadijah. Dari Gossip Girl ke Al-Hijrah. Dari movie ke usrah. Dari karaoke ke Baca Al-Quran everytime. Dari M ke XXL. Dari lepak mamak ke masjid atau surau berjemaah. Sampai bila aku nak terus tenggelam dalam dunia gelap yang aku create sendiri nie. Ada orang cakap ''better late than never for changing Syakila but it's better to never be late. Enough said. embrace Islam deeply when you're ready for it''. 




So, kesimpulannya aku mengambil keputusan untuk hibernation for about aku sendiri tak tahu bila. Aku nak kenal diri aku. Aku nak sayang diri aku. Aku nak buat perubahan dalam diri aku sendiri. Mungkin not a big one but lets me start with a basic one. Muharram pun dah nak dekat nie. It's better enough. Aku nak cari mana yang salah dan mana yang betul bukan dari sekadar nasihat dan bahan bacaan tapi dari pengalaman aku sendiri. Aku nak rasa sendiri dalam jiwa aku. More than worth if you feel it by yourself eiy. Righto!


'Just let fate fares you to destiny''


syakila hisam



Comments

Popular posts from this blog

Gili Trawangan

TRAVELOG : BALI

Askar dan Musuh