WANITA OH WANITA!

Peace be upon to you...

WANITA OH WANITA!!!
Yezzz hari nia aku akan membincangkan tentang WANITA. Ia seorang wanita seperti aku yang mempunyai harga diri dan perasaan yang sangat sensitif. Mungkin ada diantara mereka yang tidak menyukai isi kandungan blog aku ini dan mungkin ada yang menyukai namun begitu aku masih mengucapkan jutaan terima kasih kerana sudi membaca hasil penulisan aku. Bukan niat aku hendak riak atau menunding jari pada sesiapa aku hanya mahu meluahkan perasaan dan isi hati di dalam blog aku. Jika anda tidak suka aku hanya mampu mengucapkan 'AKU HANYA MANUSIA BIASA'.

Sejarah hidup aku..ketika umur aku berusia 7thn aku pernah didenda di hadapan semua rakan sekelas ku kerana keputusan paper english aku yang agak teruk.Masih teringat lagi gelak tawa dari kawan-kawan aku. Masih jelas terbayang hingga kini. Hingga aku menangis kerana ejekan mereka. Ia aku memang bodoh Ia aku memang tak pandai mcm korang tapi untuk gelakkan rakan aku sendiri hanya kerana keputusan mereka teruk itu bukan aku. MAAF.

Namun aku masih ingat lagi perjanjian 10 thn lalu.Satu perjanjian aku dengan Cikgu Bahasa Inggeris aku waktu itu. Puan Kamilah..Aku berusaha mengotakan janji itu dan akhirnya walaupown belum 100% tunai namun aku yakin beliau mampu tersenyum jika mendengar aku akan mengikuti jejak beliau.. TESL yes! Aku berjaya mendapatkan course itu walaupon bukan IPTA namun aku berbangga kerana usaha aku tidak sia-sia.
NAMUN..tak sangka masih ada mulut yang berkata-kata.

Kan aku dah kata kalau tak nak baca jangan baca tapi still degil lepas tu nak kutuk-kutuk-kutuk. WANITA OH WANITA.kenape kenape kenape kenape mesti ada hasat dengki kat hati tu..Aishh yang paling sedih bila kawan yang selama nie baik dengan kita pulak yang kutuk macam tu..WANITA OH WANITA.Suka main tikam tikam tikam nie. Kalau suke sangat tikam tikam nie pergilah main tikam kat kedai runcit untung-untung boleh dapat guli sebijik. WANITA OH WANITA mengapa dan kenape..Aku pown tak paham lah. Perasaan sedih kecewa nak meraung bila kena tikam dengan kawan sendiri..ergh! Tak tahu ape aku rase sekarang. bengong sengal blurrr semua aku bercampur aduk sampai aku tak tahu mana yang patut aku buat.=='

Aku hanya mampu mendiamkan diri dan menjadi lebih tabah tapi mcm mane aku nak tabah bila kawan yang aku sayang tikam tikam tikam aku dari belakang. Dengan sape aku nak percaya lagi sekarang?..Bila sambung belajar aku tak tahu aku mampu berkawan atau tidak yang pasti aku BUNTUUUU kerana seorang kawan. WANITA OH WANITA. erghh! Aku tabik 2 wanita ini kerana mampu meneruskan senyuman mereka disaat mereka dilanda masalah yang sangat besar. Aku sangat tabikkk..WANITA OH WANITA..



Beliau mampu tersenyumm...sungguh bila aku rase downnnnnn aku akan bace blog sis nie.. tapi sekarang aku mengharap sis nie memberi aku kekuatann di dalam penulisan beliauu..HOPEE..



See that?..Cik Sab mampu tersenyum walaupown aku tahu apa yang dilalui Sab sekarang namun dia ade superb kawan yang awesome yang sentiasa dan sentiasa memberikan senyuman kepada die kembali. Aku tabik!!..Rindu pula dengan Sab..:'(

WANITA OH WANITA!! Silalah menjadi lebih tabah dan kuat. Jangan menjadi seperti aku yang sangat lemah dan bak kata BANG LONG 'apasal nak frust sgt nie?'. Memang frust bangg frust sangat sampai semua nampakk blurrr.Hishhh entah lahh.. aku hanya mampu senyum dan senyum senyum senyum senyum senyum pahittt!!!!!!!!!!!!!!!!!

P/S: sejak akhir2x nie semua mcm serabut pasal bnde nie. ish aku mmg tak perfect kan aku dh ckp dengan kau awal2x..ko pown tau kenape kan. pedih doohh ko buat aku mcm nie.. 

May Allah Bless You.


Comments

  1. cikgu kamilah paling menyampah dekat aku syg. aku mengada-ngada masa kecik dulu ;)

    ReplyDelete
  2. syg

    apa pon..hidup perlu diteruskan..

    so apa pon..hadapi dengan senyuman,..

    k syg

    love

    ReplyDelete
  3. sayang. maslah memang tak kan lari dengan kite. ape2 pun..sayang kena kuat k..jgn risau..ramai lagi kawan2 yang ade dengan awak sayang..jgn di fikirkan sangat kawan2 yang layan kite mcam tu..

    sab akan ade ntuk awak sayang! insya Allah. i miss you too..

    ReplyDelete
  4. nak jugak sayang kamu dear sebab kamu teman terbaik bff saya... kamu kena kuat dear.. tak mau sedih2 tau sebb saya ada.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Drop me your opinions

Popular posts from this blog

Gili Trawangan

TRAVELOG : BALI

Askar dan Musuh