KETENTUAN ILLAHI!

Peace be upon to you...

Tatkala aku mendengar khabar berita tersebut aku berserah walaupown secara jujurnyer aku hatiku merintih. Aku tahu semua nyer akan berakhir dan sudah tiba masa nyer aku mengundurkan diriku dari melayari perasaan suka terhadap dirinya. Mungkin betul kata-katanya 'AWAK HANYA MEMBUANG WAKTU AWAK SUKA DEKAT SAYA SEDANGKAN SAYA TEGAR MENUNGGU DIRINYA'..Tapi masa waktu itu aku pikir gadis itu akan tetap setia dengan kekasihnya. Benar JODOH itu ditangan ALLAH..Kita hanya mampu merancang namun ALLAH yang menentukannya. Sudah tersurat jodoh mereka berdua. Aku tiada halangan lagi. Cinta dan kasih si dia kepada gadis itu sungguh aku kagumi. Mengapa baru sekarang aku sedar si dia adalah lelaki yang mempunyai segala yang ingin dimiliki oleh semua gadis. Si dia sedia menemani aku semasa sedih ku si dia sedia mendengar segala coleteh ku dan si dia sedia mendengar tangisan ku berjam-jam lamayer di saat aku sibuk mengejar seorang mamat yang tak pernah menghargai diri aku langsung! Selepas aku sedar segalanya si dia berlalu pergi.


Mungkin ini pembalasan bagi diriku kerana tidak pernah sedar akan kehadirannya selama ini. Segalanya dah berakhir dan benar katanya 'RAMAI LAGI YANG LEBIH LAYAK MENJADI PENDAMPING AWAK DAN SAYA BUKAN ORANGNYA..MAAF DAN MUNGKIN ADA YANG MASIH MENANTI DIRI AWAK SIAPA TAHU KAN'..aku hanya mampu melihat dirinya pergi..kecewa lagi aku kali nie..



Biarlah kali ini aku fokuskan diriku kepada masa depan dan aku tahu aku sorang wanita yang tabah. Aku ingat pesanan terakhir dirinya 'KALAU AWAK TAK TABAH BUKAN SYAKILA HISAM LAGI LAH KAN' Aku akan menjadi tabah!!..Aku akan meniti hari-hariku dengan lebih tabah dan terima kasih kepada si dia yang menjadikan kehidupan aku lebih bermakna..Dan pesananku kepada si dia 'SAYA DOAKAN YANG TERBAIK UNTUK AWAK DAN BAKAL ISTERI AWAK..MEMANG JARAK UMUR KITA SANGAT LAH JAUH TAPI AWAK PERNAH KATA UMUR ITU HANYALAH SATU ANGKA TAPI SAYA TERLALU MUDA UNTUK AWAK ITU YANG AWAK CAKAP KAN TAPI SAYA YAKIN AKAN ADA SESEORANG YANG LAYAK MENJADI PENDAMPING SAYA..THANKS AWAK AND CONGRATS FOR YOUR WEDDING ON THIS JULY..!

May Allah Bless You!

Comments

  1. sabar ok dear..kadang2 kita tak sedar yang sebelah kita sebenarnya terbaik buat kita...

    ReplyDelete

Post a Comment

Drop me your opinions

Popular posts from this blog

Gili Trawangan

Askar dan Musuh

TRAVELOG : BALI