SEGMEN HATI KE HATI

Peace be upon to you..

Hari nie aku menulis tentang istilah 'KASIH SAYANG'.Kasih sayang di dalam dunia ini terlampau banyak untuk diceritakan. Yelah kasih sayang antara keluarga,kasih sayang antara sahabat,kasih sayang antara kawan-kawan.kasih sayang antara suami isteri,kasih sayang antara buah hati sendiri and banyak lagi. Tak terhitung dengan jari.Namun orang-orang yang keras hati tidak akan mengenal kasih sayang. Tidak ada sedikit pun perasaan sayang didalam diri mereka dan itulah punca kekejaman yang berlaku di dunia sekarang ini. Peperangan,pemberontakan.perebutan kuasa,pembunuhan.kes jenayah meningkat dan lain2x lagi. Hati yang diliputi dengan kasih sayang dan digerakkan dengan perasaan yang sangat halus akan menemui kasih sayang yang sebenar namun bukan semua manusia dibumi ini mempunyai hati sedemikian.


Ummat manusia pada zaman ini sedang mencari satu cahaya iman yang sebenarnya. Fikiran mereka telah tenggelam dalam kekusutan faham falsafah kebendaan (materialisme). Fikiran yang gelap penuh dengan keraguan. Hati yang luka parah oleh cara hidup tidak bertujuan yang diilhamkan oleh tamaddun yang kejam. Mereka tidak sedar akan maksud penciptaan mereka dan seluruh ‘alam semesta
 

ini. Mereka sunyi dan amat dahagakan belaian kasih sayang

Kadang-kadang orang akan salah erti akan kasih sayang yang diberikan.Contohnya kita sangat take care kat semua kawan kita even guys and boys sekali pown but mesti ade mulut yang akan berkata-kata. Tapi itu tak kisah lah but yang menyakitkan hati bila our kawan lelaki yang kita rapat selama nie mengata something bad yang kita tak suka example: 'aku anggap die bestfriend jerk tak tahulah dia anggap aku ape'  SEE THAT??? Dia mcm nak bangga ingat kite suke die just kita care psl die tapi act die tak tahu dengan semua org kita care kan. Itu salah satu cara salah menilai kasih sayang yang diberikan. 


Ada jugak yang sesetengah tu dia amik kesempatan bila kita kata kita sayang dia. Mulalah suruh kita buat macam-macam sebab kita pikir dia kawan aku..aku sayang dia but kita pikir sekejap selama nie dia pernah tolong kita bila kita susah? Pernah tak sekali dia kutuk kita kaw-kaw punyer? pernah tak kita terpikir yang kita nie hanya mainan or just a maid by her or him. Just to be used. Think about it guys..

Kita semua manusia biasa kan jadi tolonglah hidup jangan nak dengar cerita dari mulut orang. Hidup jangan nak bersangka buruk kat semua orang. Hidup jangan nak kutuk orang jerk.Kadang-kadang aku terasa dengan seorang kawan lelaki aku nie. Tolong lah hidup kau tu tolonglah bercampur dengan orang lain dan janganlah pikir segala dalam dunia menggunakan akal kau sendiri and the most is tolonglah hormat orang lain. Aku dah say sorry but its all depends on you even aku tak rasa salah aku..

P/S: Lari tajuk aku nie lahh..>,<

Comments

Popular posts from this blog

Gili Trawangan

Askar dan Musuh

TRAVELOG : BALI